Doradca podatkowy – 100% zdalnie

Powiększamy zespół kancelarii Gardens Tax & Legal!

Rozwijamy dział GTL zajmujący się reorganizacjami firm (przekształceniami, wdrażaniem Estońskiego CIT, połączeniami i podziałami firm, strukturami holdingowymi itp.), dlatego też zapraszamy do pełnoetatowej współpracy eksperta podatkowego, który wspierałby naszych klientów w tego rodzaju projektach doradczych.

Zakładamy długoterminową współpracę. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca była atrakcyjna i dawała możliwości rozwoju – zarówno w wymiarze finansowym, wyzwań merytorycznych i organizacyjnych, jak i budowy wraz z nami swojej własnej marki osobistej.

Jakie będziesz mieć obowiązki?

Przede wszystkim chcemy powierzyć Ci kompleksową realizację projektów reorganizacyjnych / przekształceniowych jako ich opiekun (koordynator), który będzie odpowiedzialny także za realizację prac podatkowych w tym zakresie (prace prawne – np. audyt prawny, umowy, plan przekształcenia itp. – wykonują prawnicy z działu prawnego).

Dodatkowym obszarem współpracy byłoby bieżące doradztwo podatkowe. Oczekujemy także zaangażowania w wycenę i sprzedaż projektów, przy których będziesz pracował(a).

Realizacja projektów reogranizacyjnych:

  • spotkania z klientami celem przedstawienia opinii / rekomendacji co do formy prowadzenia działalności i ewentualnych przekształceń, podziałów, aportów lub zaangażowania fundacji rodzinnej;
  • kompleksowe prowadzenie projektów reorganizacyjnych (przekształceń, połączeń, podziałów, aportów) ze wsparciem naszego działu prawnego;
  • wdrażanie estońskiego CIT;
  • kompleksowa realizacja projektów z wykorzystaniem fundacji rodzinnej ze wsparciem naszego działu prawnego;
  • doradztwo w ww. sprawach;
  • wykonanie obowiązków z zakresu raportowania schematów podatkowych, w tym komunikacja z klientem i organem w tych sprawach.

Opis przykładowego projektu:

Jednoosobowy przedsiębiorca chce zoptymalizować swoją działalność.

Badasz dostępne rozwiązania i dochodzisz do wniosku, że wstępną rekomendacją jest przekształcenie w sp. z o.o. z estońskim CIT. W ramach projektu rozważasz możliwość wejścia w estoński CIT, a także szczegółowe kwestie dotyczące przekształcenia (zyski z lat ubiegłych, wycofanie nieruchomości, prosisz dział prawny o sprawdzenie aspektów prawnych przekształcenia). Przedstawiasz klientowi zalety i wady rozwiązania. Następnie koordynujesz proces przekształcenia, będąc w stałym kontakcie z klientem i naszym działem prawnym.

Po przekształceniu pracujesz nad estońskim CIT, tj. korektą wstępną, podatkiem od przekształcenia oraz dbasz o to, by księgowość klienta znała kluczowe kwestie dotyczące tej formy opodatkowania (ukryte zyski itd.).

Jednocześnie zapewniasz, by klient otrzymał wykaz obowiązków związanych z przekształceniem w sp. z o.o.

Bieżące doradztwo podatkowe:

  • spotkania z klientami
  • przygotowywanie opinii i informacji mailowych
  • zakres: przede wszystkim podatki dochodowe, ale oczekujemy także wyczulenia na kwestie VAT i TP (do ewentualnej współpracy ze specjalistą kancelarii z tych obszarów)

Wycena i sprzedaż projektów:

  • spotkania sprzedażowe z klientami
  • szacowanie pracochłonności zlecenia i jego wycena na podstawie przekazanych wytycznych
  • przygotowanie założeń oferty
  • pilnowanie założonego budżetu projektu
  • zadbanie o zafakturowanie projektu

Czego oczekujemy?

  • tytułu doradcy podatkowego, względnie radcy prawnego czy adwokata;
  • oczywiście kompetencji merytorycznych – w szczególności w zakresie podatków dochodowych, ze szczególnym uwzględnieniem Estońskiego CIT;
  • odpowiedzialności i samodzielności – oczywiście jesteśmy cały czas do dyspozycji zarówno w sprawach merytorycznych, biznesowych czy organizacyjnych (gramy do jednej bramki i lubimy się wspierać) – oczekujemy jednak od Ciebie zaangażowania w przeprowadzenie projektu od początku do końca;
  • umiejętności prowadzenia zrozumiałej i profesjonalnej komunikacji – w słowie pisanym i mówionym:-) – nasz klient na każdym etapie obsługi musi wiedzieć “na czym stoi” – bez zbędnego “prawniczenia” – ma to znaczenie zarówno w podsumowaniach mailowych / notatkach ze spotkań jak i komunikacji werbalnej na spotkaniach;
  • znakomitej organizacji pracy i terminowości – zamierzamy rozwijać dział reorganizacji firm i najpewniej już niebawem powiększać zespół doradców podatkowych w tym obszarze – naturalnym dalszym krokiem byłoby zarządzanie tym zespołem przez Ciebie – co wiąże się jednak z koniecznością posiadania umiejętności organizacji pracy i zarządzania projektami; dodatkowo – dążymy do utrzymania maksymalnych standardów obsługi klienta (zarówno na etapie sprzedaży projektu doradczego jak i przede wszystkim etapie wykonania zlecenia), co wiąże się z koniecznością przestrzegania określonych procedur działania;
  • chęci rozwoju “jeśli czegoś nie umiem – to się nauczę” – zarówno w obszarze kompetencji merytorycznych jak i biznesowych (marketing, sprzedaż); jeśli chcesz rozwijać swoją markę osobistą eksperta podatkowego będziemy Cię w tym wspierać na wszelkie możliwe sposoby – a wiemy jak to się robi i mamy do tego niezbędne narzędzia (kompetencje jak i zasoby – takie jak np. podcast Dzień Dobry Podatki z jego zasięgami);
  • zaangażowania – na większość zadań, które chcemy Ci powierzyć mamy opracowane procesy działania. Zawsze jesteśmy otwarci na nowe pomysły, szybszy sposób rozwiązania problemu, bardziej skuteczne ułożenie procesu, dodatkowe usprawnienia. Jeśli widzisz, że można lepiej – powiedz nam o tym.
  • odpowiedniego nastawienia do pracy i zespołu – w GTL lubimy się i dbamy o dobre relacje między sobą – nie tolerujemy toksycznych zachowań, współpracę opieramy na wzajemnym szacunku i wartościach współpracy, a nie niezdrowego współzawodnictwa (gramy w końcu do jednej bramki).

Co się dodatkowo przyda (czyli – mówiąc językiem HR-owym – będzie „dodatkowym atutem”)

  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego (podstawowym naszym klientem jest polska firma z sektora MŚP – ale obsługujemy również klientów z kapitałem zagranicznym);
  • znajomość marki GTL i Dzień Dobry Podatki – jeśli już nas słuchasz (oglądasz, czytasz), będzie Ci na pewno łatwiej wejść w relacje z nami i poczujesz “ducha” naszego zespołu;
  • znajomość i zainteresowanie technologią – nasza działalność opiera się na wykorzystywaniu różnych aplikacji oraz platform cyfrowych oraz ich integracji;
  • doświadczenie w działalności marketingowej – prowadzenie szkoleń, webinarów, pisanie publicystycznych tekstów prawniczych, prowadzenie bloga, nagrywanie podcastów

Zależy nam na pełnym zaangażowaniu czasowym (czyli praca “na pełen etat”) na wyłączność.

Co oferujemy?

  • wynagrodzenie w wysokości 13-17 tys. zł netto + VAT w przypadku umowy B2B (przy umowie o pracę 13-17 tys. zł kosztu pracodawcy) za 8 godzinny dzień pracy, nadgodziny są u nas dodatkowo płatne; dodatkowo – system premiowy, jesteśmy na etapie jego wdrażania; jeśli uważasz, że Twoje umiejętności, doświadczenie oraz pozycja na rynku (słowem: wartość dla firmy) uzasadniają wyższą kwotę – możesz nam to opisać w ankiecie, weźmiemy to pod uwagę;
  • kartę Multisport;
  • rozwój wraz z nami – zakładamy w przyszłości dalsze powiększanie zespołu, co oznacza (zob. niżej) możliwość przejmowania odpowiedzialności za szersze obszary na poziomie menedżerskim (z czym wiązać się będzie zmiana warunków wynagrodzenia);
  • forma współpracy: do uzgodnienia: B2B / umowa o pracę;
  • praca zdalna w „standardowych” godzinach w ciągu dnia: w rozsądnych granicach elastyczna możliwość kształtowania godzin pracy;
  • finansowanie szkoleń / konferencji branżowych;

Jak będzie wyglądać współpraca?

  • zakładamy pracę co do zasady zdalną, spotykamy się stacjonarnie z reguły w celach integracyjnych, niezwykle wyjątkowo zakładamy możliwość spotkania z klientem stacjonarnie (przy większych projektach, szczególnie przy kliencie z siedzibą nieodległą od Twojego miejsca zamieszkania);
  • pracujemy głównie “asynchronicznie” – na bieżąco za pomocą komunikatora (Slack) oraz narzędzia do zarządzania projektami i zadaniami (Notion),
  • okresowo spotykamy się na zdalnych spotkaniach (Zoom), jeśli jest konieczność “przegadania” prowadzonych projektów,
  • z klientami będziesz spotykać się przede wszystkim zdalnie (Zoom);
  • korzystamy z poczty elektronicznej, ale w miarę możliwości oszczędnie.

Z kim będziesz pracować?

Twoim bezpośrednim przełożonym będzie Jakub Wirski, partner w Gardens Tax & Legal, nadzorujący część podatkową działu reorganizacji firm. W sprawach Estońskiego CIT pracować będziesz również z Mateuszem Latkowskim.

Będziesz także pracować z częścią prawną naszego zespołu reorganizacji firm, odpowiedzialną za wdrożenia projektów doradczych w tym zakresie (na czele z Anetą Wilk, partnerem GTL).

W sprawach związanych z rozwojem marketingu i sprzedaży będziesz także pracować z Michałem Wilkiem.

Na dalszych etapach współpracy, w miarę rozwoju działu reorganizacji firm zakładamy możliwość przejęcia odpowiedzialności za zespół doradców podatkowych.

Rozwijamy się, a Ty razem z Nami!

Etapy rekrutacji

I etap: prosimy o wypełnienie ankiety rekrutacyjnej oraz załączenie  CV.

II etap: po przeanalizowaniu dokumentów wybrane osoby poprosimy o realizację zadania rekrutacyjnego  – zbieżnego z zakresem oczekiwanych kompetencji. Do wybranych kandydatów zadzwonimy z prośbą o chwilę rozmowy.

III etap: wybrane osoby zaprosimy na spotkanie (w formie zdalnej).

Po każdym etapie odezwiemy się do Ciebie bez względu na wynik rekrutacji.

Harmonogram rekrutacji

  1. Na zgłoszenia (ankiety wraz z CV) czekamy do 18 czerwca.
  2. Do 25 czerwca wyślemy informację o wyniku I etapu rekrutacji. Zadania rekrutacyjne wyślemy tylko do osób, zakwalifikowanych do II etapu;
  3. Na przygotowanie zadań rekrutacyjnych będziemy czekać do 2 lipca.
  4. Do 5 lipca wyślemy informacje o wyniku II etapu rekrutacji. Na spotkanie zaprosimy tylko osoby zakwalifikowane do III etapu.
  5. Do 17 lipca przekażemy informację o wyniku III etapu rekrutacji.

 

Jak aplikować?

Wypełnij ankietę rekrutacyjną TUTAJ.

Do ankiety załącz swoje CV (pod koniec ankiety będzie możliwość wgrania pliku).

Na zgłoszenia czekamy do 18 czerwca do końca dnia.