Pełne wsparcie w zakresie wdrożenia systemu ochrony sygnalistów
Zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów, która weszła w życie 25 września 2024 r., na wielu podmiotach spoczął obowiązek wprowadzenia obowiązkowych procedur w zakresie zgłaszania naruszeń prawa. Niedopełnienie tych obowiązków jest dotknięte sankcją karną.
Przedsiębiorcy są zobligowani w szczególności do ustanowienia wewnętrznych procedur dokonywania zgłoszeń oraz zachowania należytej staranności przy podejmowaniu działań następczych.
W Gardens Tax & Legal oferujemy pełne wsparcie w zakresie wdrożenia systemu ochrony sygnalistów.
W Gardens Tax & Legal świadczymy Klientom pełne wsparcie w zakresie wdrożenia systemu ochrony sygnalistów, które obejmuje w szczególności:
Wdrażamy część prawną razem z wdrożeniem narzędzia IT. Nasz zespół przy wdrożeniu zajmie się wieloma aspektami firmy – w tym dostosowaniem dokumentacji RODO, dokumentacji pracowniczej, umów z kontrahentami.
Dzięki zgłoszeniom pod kontrolą pracodawcy masz wiedzę o problemach wewnętrznych i możliwość podjęcia działań naprawczych.
Anonimowość zgłoszeń, a także łatwość dzięki rozwiązaniu technologicznemu, zapewnia szybką informację od pracownika o problemie.
Szybka reakcja i odpowiedź, dzięki naszym działaniom w ramach wyjaśnienia spraw, pozwala na uniknięcie wyjścia z problemem przez pracownika na zewnątrz.
Nie musisz obawiać się wycieku wrażliwych informacji i zgłoszeń – obowiązuje nas tajemnica zawodowa radcy prawnego, a system IT posiada zaawansowane zabezpieczenia.
Jesteśmy obiektywni i niezależni od struktur firmowych – działamy z zewnątrz.
Naszym podstawowym celem jest szybkie przeprowadzenie wdrożenia systemu zgłoszeń, dlatego proces rozpoczynamy od analizy potrzeb Klienta. Badamy organizację firmy Klienta oraz strukturę osób pracujących na rzecz Klienta. Dokonujemy tego w toku spotkania z Klientem oraz pomocniczo poprzez przygotowaną przez nas autorską checklistę pytań.
Opracowujemy dedykowaną procedurę zgłoszeń wewnętrznych i wprowadzamy niezbędne zmiany w innych wewnętrznych dokumentach Klienta. Na życzenie Klienta reprezentujemy go w procesie konsultacji procedury ze związkami zawodowymi lub przedstawicielami pracowników. Jeżeli Klient wybierze elektroniczny kanał zgłaszania naruszeń, na tym etapie nadzorujemy również proces implementacji dedykowanego systemu IT do obsługi zgłoszeń. System integrujemy z przygotowaną przez nas dokumentacją.
radca prawny, partner w Gardens Tax & Legal
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na kontakt z naszej strony w sprawie opisanej przez Ciebie w formularzu. Administratorem Twoich danych będzie Gardens Tax & Legal z siedzibą w Łodzi przy al. 1 Maja 31/33 lok. 5, a dane będą przetwarzane – zgodnie z naszą polityką prywatności – na cele kontaktu w zgłoszonej przez Ciebie sprawie.
Nasze strony